Lethal White. Strike og Ellacott er tilbake

Ok då, så er eg svak for Cormoran Strike og Robin Ellacott. Så svak at eg syntes eg hadde venta lenge nok på bok nummer fire. Altså måtte eg bare ha ho den dagen ho kom ut. På engelsk. Det blei for lenge å vente på den norske utgåva. Eg forhåndsbestilte på Amazon. For første gong. Og der fekk eg ein liten julekveld då boka låg på kindlen min på rett dag. Etter det har eg meldt meg ut når eg kunne. Så vidt hugsa å gå av toget på rett stasjon. Lese medan middagen gjorde seg klar. Hatt boka som sengelektyre og vore glad for at kindleappen på mobilen synkroniserer seg med kindlen. Alle ledige augneblink har vore saman med Strike og Robin.

No pustar eg ut.

Forfattaren Robert Galbraith er eigentleg ei kvinne og heiter J.K. Rowling. Heilt rett. Forfattaren av Harry Potter bøkene.
Forteljargleda hennar er like stor og av og til like ordrik som hjå Harry Potter. Dei tre første bøkene: Når gjøken galer, Silkeormen og Ondskapens kall er meir voldelege enn eg opplevde denne. Plottet i denne er annleis. Sjølve mordet kjem ikkje før langt uti boka, mens vi leiter etter kven som ønskjer å knekke ein politikar ved å kome med truslar og pengekrav. Kan ein stole på det ein psykisk sjuk mann seier? Ellacott og Strike vandrar blant rike kjendisar, politikarar og i radikale protestmiljø. Folk lever på kanten av lova i begge miljøa.
Samstundes som dei prøver å finne svar for andre, greier dei ikkje heilt å finne tilbake til tonen dei hadde i dei tre første bøkene. Boka startar med at Robin giftar seg med Matthew. Ein mann som Strike har lite sans for. Ekteskapet får ein tøff start og Robin ønskjer å skjule tankane sine for kollegaen. Ho veit ka han meiner om mannen. Strike sjølv, ser ut til å ha det greit, men er veldig tydeleg på korleis han vil ha eit forhold med kvinner han er saman med. Aldri to netter etter kvarandre (då blir det fort ei veke og bindingar), aldri "I love you". Han har no møtt ei han trives med, men reglane sine held han. Kor lenge vil slikt vare?

Vi kjem nærmare inn på begge hovudpersonane. Tankane deira om eige liv, om kvifor dei lever slik dei gjer og kva val dei trur dei har.

Boka var ei utfordring for meg fordi ho var på eit ordrikt og frodig engelsk. Det var dialektar og gateslang. Eg gjekk sikkert glipp av nokre gode poeng både i plottet og i historia mellom detektivane. Men samstundes storkoste eg meg, sjekka nokre ord innimellom då eg ikkje forstod samanhengen og raste vidare nedover sidene.

Kvart kapittel startar med eit sitat frå Rosmersholm av Henrik Ibsen. Det kan ein gruble litt over.

Les og gled deg over London, undergrunnen, gravearbeid, mørke gater....

Har du ikkje lese dei tre første bøkene om Strike og Ellacott før, så start med dei. Du har mykje spennande framfor deg.

PS. Eg oppdaga etterpå at boka har over 600 sider..

---
Forfattar: Robert Galbraith (J.K Rowling)
Tittel: Lethal White
Årstal: 2018
Forlag: Sphere
Språk: engelsk
ebok


Kommentarer