Skummande hav, bier, storkapitalen og Hebridane

Eg måtte ein tur til Hebridane igjen. Heldigvis er det skikkeleg haust ute. Når vinden ruskar i trea, er det tid for spenning.


Mange kjenner Peter May sine bøker om Fin Macload. Ein spennande triologi med alt du vil ha av krim, frustrasjon, sorg og glede. Du kan lese om bøkene her.

Denne gongen skriv Peter May like godt, men Fin får bare ein setning i boka. Vi er framleis på Hebridane, det er kokande hav og utilgjengelege øyer. 
Det er skremmande sterke krefter i havet. Det er oppkast. Har du vore redd på sjøen ein gong, kjenner du redsla kome krypande. Vi er så små, reine pinneveden, viss sjøen har bestemt seg. Og har du ikkje opplevd det, er det fare for at du vil kjenne det kome krypande likevel.

Boka startar med at ein mann står på på stranda på øya Harris. Han veit ikkje kven han er, han er våt til skinnet. Ei eldre kvinne kjenner han igjen og viser han vegen mot huset. Der blir han møtt av hunden. Brått seier han namnet på hunden. Altså hugsar han det. Men kven er han? Då han finn ein død mann, blir det verre. Kan gløymsla vere fordi han ikkje orkar å hugse det han har gjort?

Samstundes blir vi kjent med ei sinna tenåringsjente i Edinburgh, Karen Fleming. Ho er sinna på alt og alle. Det siste ho sa til far sin før han tok livet av seg, var "eg hatar deg".  To år etter greier ho ikkje å slå seg til ro med at faren er død og prøver å finne ut sanninga bak sjølvmordet. Sinne, handlekraft og ungdommeleg overmot fører henne ut i farlege situasjonar. 

Så var det biene då. Dei er òg med i historia. Eg lærte både det eine og det andre om dei i løpet av boka.

Midt i spenninga hamnar vi i miljødebatten, storkapitalen og makta. Ka skjer om kapitalen vinn mot naturen? 

Og kven er nå denne rare mannen som bur i campingvogn, har kikkert rundt halsen og påstår at han er fuglekikkar?

Vi blir virvla rundt i opprørt hav.  Historia tok meg. På slutten var eg så redd for dei eg var blitt så glad i at eg nesten ikkje tok meg tid til å fullføre setningane før augo for vidare nedover sidene.

Det gjekk veldig godt ann å vere på Hebridane utan helten Fin òg. Veldig godt. Sjølv om han kan få eit par setningar til, neste gong.

--
Forfattar: Peter May
Tittel: Coffin Road
Utgitt: 2018 
Forlag: Goliat forlag
Ebok

Kommentarer